Spiff-appen er stengt

Det er med tungt hjerte at jeg i dag må melde at spareappen Spiff er stengt. Sparepenger dine er helt trygge og alltid tilgjengelige på din Spiff-konto i nettbanken til BN Bank.
Oppdatering 8. april 2022

 

Appen er stengt
Sparepenger dine er helt trygge og tilgjengelige på din Spiff-konto i nettbanken til BN Bank. 
Fra nå kan du kun administrere pengene dine via nettbanken til BN Bank. Der kan du logge inn med din vanlige BankID. Du finner nettsiden til BN bank på www.bnbank.no Logg inn for å administrere pengene dine. Pengene dine vil alltid være tilgjengelige i nettbanken til BN Bank, en norsk bank vi har samarbeidet med siden oppstart. BN Bank er eid av Sparebank1 banker. 
Du finner mer informasjon i tekst under 👇🏻 om nedstengningen

 

Oppdatering Mandag 4. april 2022

 

Kjære kunde,
Det er med tungt hjerte at jeg i dag må melde at vi skal stenge spareappen Spiff. Det betyr at fra mandag 4. april kan du ikke spare i appen. Vi kommer til å ha appen i drift frem til torsdag 7. april med begrenset funksjonalitet. 
Etter denne dato kan du kun administrere pengene dine via nettbanken til BN Bank. 

 

Hvorfor stenger vi appen? 
Vi har ikke lykkes med å få på plass lønnsomheten til videre drift av spareappen. Derfor har Styret og ledelsen bestemt at vi stenger Spiff-appen.

 

Er pengene mine trygge? 
Ja, sparepenger dine er helt trygge og tilgjengelige på din Spiff-konto i nettbanken til BN Bank. Kontoen din påvirkes ikke av at vi stenger appen. Det betyr at selv om vi stenger Spiff-appen så er sparepengene dine tilgjengelig i nettbanken til BN Bank. Der kan du logge inn med din vanlige BankID. Du finner nettsiden til BN bank på www.bnbank.no Logg inn for å administrere pengene dine. Pengene dine vil alltid være tilgjengelige i nettbanken til BN Bank, en norsk bank vi har samarbeidet med siden oppstart. BN Bank er eid av Sparebank1 banker. 

 

Hva med mine Drips?
Vi har satt inn de utestående Dripsene dine på din Spiff-kontoen din. Det betyr at du kan administrere disse pengen på lik linje som sparepengene dine i BN Bank.

 

Kan jeg ta ut pengene mine uten å gå via BN Bank?
Oppdatering 8.4.2022: 
Nei. Uttak må gjøres via nettbanken til BN Bank. Noen kunder har også opplevd problemer med uttak i app, og vi ber de kunder om å gå rett til nettbanken i BN Bank. Logg inn med din BankID på www.bnbank.no og overfør enkelt til ønsket konto. Fra 8. april må du inn på bnbank.no for å administrere pengene dine. 
Fra 4.4.2022 – 7.4.2022
Ja, du kan ta ut pengene fra appen frem til torsdag 7. april, men du kan kun overføre under 10 000 kr per gang. Uttak på 10 000 kr eller mer må gjøres via nettbanken til BN Bank. Noen kunder har også opplevd problemer med uttak i app, og vi ber de kunder om å gå rett til nettbanken i BN Bank. Logg inn med din BankID på www.bnbank.no og overfør enkelt til ønsket konto. Etter 7. april må du inn på bnbank.no for å administrere pengene dine. 
Merk imidlertid at selv om du overfører hele sparebeløpet, så vil ikke kontoen din hos BN bli avsluttet. For å avslutte kontoen din hos BN, les neste avsnitt.

 

Kan jeg avslutte mitt kundeforhold i BN Bank?
Oppdatering 8.4.2022: 

Ja. hvis du ikke ønsker konto i BN Bank kan du kontakte BN Bank på deres kundeservice. Da vil BN Bank avslutte kontoen og overføre sparepengene til den kontoen du oppgir.

Til dere som har fylt ut samtykkeskjema til BN Bank i appen i dagene mellom 4.4.2022-8.4.2022 så har BN Bank nå motatt alle samtykker. BN Bank gjennomfører alle overføringer ila de neste dagene. Ta kontakt med kundeservice til BN Bank om dere lurer på noe.

 

Mister jeg alle spareplanene mine i Spiff? 
Ja, når vi stenger appen så vil du ikke ha tilgang til noen spareplaner lenger. Vi kommer til å ha appen tilgjengelig med begrenset funksjonalitet i perioden 4. april til 7. april. I den perioden er spareplaner og hvem du sparer med tilgjengelig. Når vi stenger appen så forsvinner spareplanene, men pengene dine er, som beskrevet over, tilgjengelige på din BN bankkonto.

 

Til slutt vil jeg takke dere for reisen! Dere som har spart med Spiff har på kort tid blitt de beste i landet til å spare. Det håper jeg dere er stolte av. Jeg håper dere tar med den gode sparevanen videre!
Tusen takk for tilliten og god sparing, 
Vennlig hilsen 
Carl-Nicolai Wessmann 
Gründer og daglig leder 

 

NB:
Spiff er nå stengt, og vi har dessverre ikke anledning til å svare på alle deres henvendelser. Vi har laget et spørsmål-og-svar automatisk svar til deres henvendelser til vår kundesupport.
Publisert av Carl Wessmann 07.04.2022