Slik lader du batteriene i februar

På tide å prioritere litt alenetid ?
februar-alenetid-2018

Det er fremdeles vinter, litt kaldt og ganske mørkt. Her er åtte tips til en februar med fokus på egentid, selvpleie og mer energi:
 

1. Prøv meditasjon med Headspace

Å meditere har plutselig blitt populært, enkelt og lett tilgjengelig. Hvorfor? Det finnes flere apper på markedet som er skapt for å introdusere folk til bruken av meditasjon i hverdagen. Alt du trenger å gjøre er å følge en rolig stemme, som leder deg gjennom ulike meditasjonsøvelser. Kommer du inn i en god rytme, kan du oppleve avslapning, mer overskudd og bedre konsentrasjon. Skeptisk? Last ned Headspace, og ta en gratis test! Forbered deg på å bli positivt overrasket (og veldig zen)
 

2. Oppdag ny og gammel musikk

Hvor ofte setter du av tid til å oppdatere spillelistene dine? God musikk på øret kan gjøre jobbdagen og veien til jobb så utrolig mye bedre. Gå gjennom vennene dine sine spillelister, gjør litt research på Nrk sine Urørt lister og tenk litt nostalgisk. Husker du S Club 7? Hva med A1 ? Det er utrolig fascinerende hvor mange sanger og følelser som kan gjenoppdages ved å høre på disse!
 
4. Lag din egen ansiktsmaske

I høst oppdaget vi verdens kuleste bok. ‘Naturlig nok’ er skrevet av Maja Hattvang, din ultimate guide for naturlige hjemme-prosjekter. Vi har testet flere av hennes oppskrifter på ansiktsmasker, og skal snart lage våre egne duftlys. Naturlige og rimelige ingredienser er både godt for lommeboka og miljøet, to ting vi setter høyt. Legg to agurker på øya og sett på din favorittpodcast … Welcome to heaven!

 
5. Sett på en gråtefilm og slipp følelsene løs!

Det finnes ikke noe verre enn å se en følelsesladet film i offentlighet. Ikke bare fordi filmen kanskje er trist, men fordi en må holde følelsene sånn igjen! Vi anbefaler en kveld i senga, med lommetørkle og Titanic. Andre favoritter i denne kategorien må være ‘The Bodyguard’, ‘A walk to remember’ og ‘A dogs purpose’. For enda flere tips kan du sjekke ut Glamour Magazine sin artikkel her!

 
6. Fullfør et uferdig prosjekt

Hjemmelaget granola eller personlige bursdagskort? Album fra studietiden eller ommøblering av soverommet? Perle noen lekre armbånd til deg selv og venner? Utallige studier viser at syssel med små kreative prosjekter, kan redusere stress. Du jobber med noe litt gøy, men lar hjernen slappe av samtidig. Resultatet kan dessuten bli kjempehyggelig!

 
7. Varmt bad og fotskrubb

Er du heldig å ha badekar hjemme, anbefaler vi deg å fylle opp dette til randen med varmt vann. Last ned et par episoder av din favorittserie på forhånd, og ta med deg nettbredet på tur til badetkaret. Sett på flymodus, slik a du ikke blir avbrutt av andre meldinger underveis. Har du ikke badekar? Et varmt fotbad gjør også susen. Føler du deg ekstra kreativ kan vi anbefale hjemmelaget fotskrubb!
 

8. Seriemarathon

Kvaliteten på tv serier har tatt igjen filmverden for lengst. Det finnes ikke noe bedre enn å ha tid til å nyte flere episoder av en godt skrevet, morsom eller dramatisk tv-serie. La deg rive med av Big little lies, Master of None eller Stranger things, og lag hjemmelaget popkorn i en kjele med meierismør og urtesalt. Bedre alenetid finnes ikke!
 

Publisert av Ada 04.02.2018